GET READY FOR STANAG 6001
READING NA SLP 1
Délka testování této dovednosti: 30 minut
Tato část zkoušky obsahuje 20 krátkých textů na úrovni SLP 1, přičemž za každým textem následuje otázka a nabídka čtyř odpovědí, z nichž jen jedna je správná.
READING NA SLP 2
Délka testování této dovednosti: 45 minut
Tato část zkoušky obsahuje 30 krátkých textů na úrovni SLP 1-2, přičemž za každým textem následuje otázka a nabídka čtyř odpovědí, z nichž jen jedna je správná.
READING NA SLP 3
Délka testování této dovednosti: 60 - 65 minut
Tato část zkoušky obsahuje 30 krátkých textů na úrovni SLP 2-3, přičemž za každým textem následuje otázka a nabídka čtyř odpovědí, z nichž jen jedna je správná. Podobně jako u poslechu bývá i u této dovednosti pozornost věnována často abstraktním sdělením.
JAK SE PŘIPRAVIT?
Berte v potaz úroveň, na kterou se chcete připravit. Na SLP 1 a SLP 2 Vám postačí dobrodružná kniha (která díky vyprávění příběhu použije vícero gramatických časů a pro Vás bude snazší si propojit teorii gramatických časů a konkrétní situace) či webové stránky s angličtinou v běžných situacích, která Vám poskytne content-based learning a hodně studentům se nová slovíčka naučená v kontextu pamatují mnohem lépe.
Pokud se ale připravujete na úroveň SLP 3, je nutné přípravě věnovat mnohem více. Propojte jednotlivé dovednosti. Pokud se musíte zlepšit ve čtení, zapisujte si nová slovíčka velmi systematicky. Pomůže Vám to i v jiných dovednostech.
Zkuste:
- napisovat si nová slovíčka pomocí anglických synonym, která znáte: např. strengthen - make something or someone stronger
- je důležité si zaznamenat celou strukturu nového slovíčka, včetně předložek či jiných gramatických náležitostí: např. responsible = NE, raději be responsible for something or someone
- pokud se máte za kratší dobu posunout na vyšší úroveň, pracujte s kořeny slov a předponami, koncovkami a příponami: např. cook -> cookED -> OVERcookED. Zaměřte se tedy na word formation.
- z textů si zapisujte collocations, ustálená slovní spojení, která můžete využít i v jiných dovednostech. Zkuste si vytvořit mapy s centrálním slovem, ke kterému se váží jiná slova a vznikají tak tato spojení. Mnohým z nás vizualizace pomáhá při pamatování si slovíček.

